営業の道(1)

営業の道をこれからつづっていきます。

 

営業とは

  • エンドユーザーにとって、営業マンというのは唯一自分と商品の世界をつなぐ接点に立つ人です。
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  • この人のいうことなら間違いない、この人の勧めるとおりにしよう。という気持ちを起こさせることができるかどうかではないでしょうか。

世の中常に変化していきます。

 

現在の世の中は、飽和状態のモノ、賢くなった消費者。消費者は、賢く強くなっています。

  • 口先やおだてで商売ができる時代はおわったということです。
  • 精神的な意味合いも含め、自分たちの暮らしを豊かにしてくれるものなら、リーズナブルな値であれば、人は買ってくれるということです。
  • 誠実で嘘をつかない人=商品の性能や品質についてうそをいわないこと。よく勉強して商品の知識をもっていること。
  • 必要な時に必要なあなたを即、呼んでもらえる仕組みをつくっておくこと。あの人に連絡すれば、何とかしてくれると思ってもらえれば良いのです。

I will be writing daily from now on about the path of sales.

 

What is Sales?

For end users, a salesperson is the only person who connects them to the world of products.


The sales person is the only point of contact between the end user and the world of the product. The world is constantly changing.

The world/life  is constantly changing.

 

The time when business could be done with words and flattery is over.

People will buy products that enrich their lives, including their spiritual meaning, if they are reasonably priced.

Honest and not lying = not lying about the performance and quality of a product. You must be well educated and knowledgeable about your products.